woensdag 15 maart 2017

Slagharen investeert 14 miljoen in attractie, accommodaties en horeca in 2017

In 2017 zet Attractie- & Vakantiepark Slagharen vol in op een grotere gastbeleving met de introductie van de eerste triple launch achtbaan van Nederland: Gold Rush en 84 nieuwe accommodaties. Ook wordt geïnvesteerd in drie horecaconcepten, betere routing en receptie voor vakantiegasten en een nieuwe invulling van Kids Country. De totale som van investeringen komt dit jaar uit op 14 miljoen euro.

“Het aantal projecten loopt op dit moment in de tientallen”, lacht algemeen directeur Wouter Dekkers. Naast de grote projecten als de achtbaan Gold Rush en Raccoon Village, heeft Slagharen ook het peutergedeelte van Kids Country op de schop genomen. Hier komt een grote speeltuin voor kinderen tot 6 jaar en een nieuw horecaconcept, waar ook gezonde producten te vinden zijn. “Een patatje hoort bij een pretpark, maar we willen ook met de tijd meegaan door gezonder en meer verantwoordelijke producten aan te bieden”, zo verklaart Dekkers.

11 hectare Raccoon Village
Op 2 juni kunnen de eerste gasten overnachten in de Raccoon Lodge geïnspireerd op het thema American Indian. Deze nieuwe accommodaties worden gebouwd op het voormalige evenemententerrein van 11 hectare en zijn geschikt voor maximaal 6 volwassenen. Naast drie slaapkamers, waarvan één bedstee beschikt de lodge over een ruime woonkamer, moderne keuken met vaatwasser, aparte douche-/toiletvoorziening en een berging voor de fiets. Naast de bouw van 84 nieuwe lodges worden in en rondom dit gebied meerdere speeltuinen aangelegd.

Bron: Pretwerk