Tealeaf, marktleider in Customer Experience Management (CEM) software, heeft vandaag bekend gemaakt dat Hogenboom Vakantieparken, één van de leidende Nederlandse aanbieders van vakantieparken, Tealeaf heeft geselecteerd om het aantal boekingen op www.hogenboomvakantieparken.nl te laten groeien. Op grond van dagelijks meer dan 15.000 bezoekers en boekingen die jaarlijks meer dan 600.000 personen omvatten, heeft Hogenboom Vakantieparken het Britse Tealeaf in de arm genomen om de gebruikersvriendelijkheid van de website te verbeteren om daarmee het conversiepercentage te laten groeien.
Hogenboom Vakantieparken, dat 7.000 bungalows verhuurt, verspreid over 120 vakantieparken in Nederland, België, Duitsland en Frankrijk, lanceerde zijn eerste website in 2001 en voegde drie jaar later boekingsmogelijkheden toe. Sindsdien is de populariteit van de site groot geworden, waarbij het aantal online boekingen verviervoudigd is tot het huidige niveau waarbij het 50% van de omzet vertegenwoordigt. Tealeaf zal Hogenboom Vakantieparken inzicht verschaffen in het surfgedrag van de sitebezoekers, zodat het boekingsproces geoptimaliseerd kan worden en procesfouten voorkomen kunnen worden.
Tealeaf gaat elk bezoek in kaart brengen en bezoekdata verzamelen zodat Hogenboom Vakantieparken de bezoeksessies pagina voor pagina kan analyseren. Op deze wijze krijgt Hogenboom een goed beeld van het bezoekgedrag en kunnen wijzigingen effectiever worden afgestemd op de behoefte van de klant. Op deze manier wil Hogenboom enerzijds de druk op het kostbare call center verminderen en anderzijds verhinderen dat klanten vroegtijdig afhaken en op concurrerende sites terecht komen.
Bron en hele artikel: Customer Contact Magazine