donderdag 29 augustus 2013

Stop prijsmisleiding! Twee maanden later: Belvilla sneaky!?

Eind juni startte de consumentenbond een actie om prijsmisleiding in de reisbranche te stoppen. Het directe resultaat was dat bedrijven als Arke, Bizztravel, Solmar en World Ticket Center hun website hebben aangepast. Bedrijven uit de bungalowbranche leken nog weinig te doen met de kritiek. Hoe is de stand van zaken nu ongeveer 2 maanden later.

Belvilla kreeg voornamelijk het kritiek dat er zaken, voornamelijk, de annuleringsverzekering standaard is aangevinkt. Dat lijkt te zijn aangepast , maar is het nog niet. Zo lijkt de optie te zijn uitgevinkt (aan de linkerkant is het niet meer aangevinkt en is er een melding gemaakt of men geen risico wil nemen, en dus een annuleringsverzekering moet nemen), maar wordt het bedrag toch wel opgenomen in de rekening (aan de rechterkant). Mogelijk is dit nog een foutje in de website, maar het is wel goed om in de gaten te houden (anders is het wel heel sneaky). (Dit is nog het geval op moment van de printscreen d.d 28 aug)


Op het vlak van heldere communicatie heeft Belvilla ook nog wel stappen te maken. Immers soms komen er nog kosten bij die op locatie voldaan moeten worden, zoals verplichte schoonmaakkosten of soms een borgsom of soms verplichtte toeristenbelasting, of soms gebruik van electriciteit en water.

Hoe de stand van zaken is bij de andere ketens. U vindt het hier: