Ondernemer Jan van Veen (Vakantiepark het Stoetenslagh) was niet tevreden over het gebruiksgemak van de huidige online reserveringssytemen. Door de complexe structuur en de vele tussenstappen in het boekingskanaal haakten te veel potentiĆ«le klanten af. Samen met marketeer Alex van Ginneken ontwikkelde hij een eigen systeem; Simpel Reserveren. Uit de analyses blijkt dat de conversie ‘van zoeken naar boeken’ dankzij het nieuwe systeem met zo’n 50% is toegenomen.
Jan van Veen: “In ons oude online boekingsproces moesten de gasten zeven tussenstappen maken. Uit analyses bleek dat er bij elke stap weer mensen afhaakten. Uiteindelijk bereikte slechts 3% de eindstreep. Met de huidige leveranciers van reserveringssystemen konden we niet tot een oplossing komen om die conversie te verbeteren. Hoe sneller en makkelijker de gast van ‘zoeken naar boeken’ wordt geleid, des te hoger het aantal boekingen. We hebben het aantal tussenstappen nu teruggebracht naar drie, en dat merk je meteen in de conversie.”
Bron en hele artikel: Pretwerk