Belvilla bemiddelt bij de verhuur van vakantieverblijven in 24 Europese landen. Dat klinkt simpel, maar het is een complex product met een bijzondere doelgroep, vertelt Director of Marketing Eylard Wurpel. “Mensen willen de controle hebben over hun boeking en stellen daarom zeer specifieke vragen. Of er koffiefilters zijn, bijvoorbeeld.”
Dus mensen die vakantiehuizen boeken zijn control freaks?
“Zo zou ik het niet willen noemen, maar het is wel zo dat onze gasten het belangrijk vinden dat ze de controle hebben over hun keuze. Bij een pakketreis zijn mensen veel minder gefocust op de locatie, heb ik het idee. Onze gasten kijken heel goed naar de ligging en wat er in de buurt van het vakantiehuis te doen is. Ik sprak zelfs een vrouw die met behulp van Google Maps meet wat de afstand is tot de stad en wandelgebieden. ‘Waarheen’ is net zo belangrijk als ‘wat is er te doen’.”
Wat opvalt aan jullie website is de prominente positie van het telefoonnummer van het call center. Willen jullie liever geen online boekingen?
“Integendeel, de website is ons primaire commerciĆ«le kanaal. Maar we zijn nog steeds full-service – via het onze afdeling Customer Service hebben we heel veel contact met de gast. Een reis is geen boek dat je bij Bol.com bestelt. Mensen hebben advies en vertrouwen nodig. Gemiddeld is er voor elke online boeking een telefoontje afgehandeld. Het hangt overigens wel af van de doelgroep, met name de leeftijd speelt een rol. Mensen willen de bevestiging dat ze de juiste keuze hebben gemaakt. Oudere mensen vinden die in telefonisch contact, terwijl jongeren meer afgaan op recensies.”
Bron en hele artikel: emerce