zaterdag 7 maart 2015

Een vakantiehuis bij elke vakantiewens: Passende vakantie vanuit meerdere zoekingangen

Consumenten denken op vele manieren aan hun vakantiewensen. Het daaraan koppelen van passend aanbod, blijkt minder voor de hand liggend dan vaak gedacht. Vakantiehuizenspecialist Belvilla weet met een nieuwe methode het vakantie-aanbod werkelijk te combineneren met meerdere zoekingangen. Hoe? Door vakantiehuizen niet alleen te linken aan staatkundige regio’s, maar ook aan één of zelfs meerdere toeristische regio’s. Vakantiehuizen zijn zo op veel meer manieren te vinden, waarmee Belvilla veel beter tegemoet komt aan de wensen van vakantiegangers.

Van Ameland tot Zuid-Frankrijk

Een vakantiehuis op Ameland is nu op veel meer manieren te vinden
Een vakantiehuis op Ameland is nu op veel meer manieren te vindenEen voorbeeld. Je kunt nu op diverse manieren een vakantiehuis vinden op Ameland, één van de Waddeneilanden aan de Nederlandse kust, behorend tot de provincie Friesland. Of je nu zoekt op ‘Ameland’, ‘Waddeneilanden’, ’Nederlandse kust’, ‘Friesland’ of ‘Nederland’, de vakantiehuizen op Ameland zie je vanuit alle termen terug in de zoekresultaten bij Belvilla.

Om deze nieuwe zoekwijze te bewerkstelligen, heeft Belvilla circa honderd toeristische regio’s toegevoegd. Het is een eerste aanzet op basis van de wensen van voornamelijk de Nederlandse consument. Toeristische regio’s die nu echt als zoekingang kunnen worden gebruikt, zijn onder meer Ameland, de Veluwe, de Voerstreek, de Toscaanse kust, het Gardameer, de Vendée en Zuid-Frankrijk. Ook is het zoeken rondom bekende plaatsen vereenvoudigd, waardoor consumenten bijvoorbeeld gemakkelijker een vakantiehuis kunnen vinden in ‘Siena en omgeving’ en ‘Albufeira en omgeving’.

Gebruiksvriendelijkheid centraal

Hans van Os, Manager E-Commerce van Belvilla ligt verder toe: “Deze vernieuwing is in lijn met de missie van Belvilla om een passend vakantiehuis te bieden bij elke vakantiewens. Met ons aanbod van ruim 20.000 vakantiehuizen zochten we betere aansluiting op de wijze waarop onze klanten zoeken. Niet alleen op onze website, maar ook in zoekmachines. Het grote voordeel is dat we een vakantiehuis in deze nieuwe situatie op veel meer verschillende manieren kunnen presenteren. Hiermee komen we veel beter tegemoet aan de zoekopdrachten van consumenten en maken we onze website een stuk gebruiksvriendelijker.”f

Bron: Belvilla