vrijdag 21 juni 2013

Ontwikkeling waterglijbanen in een stroomversnelling

Een zwembad met ‘gewone’ glijbaan is voor de grotere campings en bungalowparken al bijna een basisvoorziening geworden. Wie zich écht wil onderscheiden doet dat met een spectaculaire waterglijbaan, vol beleving en speciale effecten. De nieuwe generatie waterglijbanen wordt steeds vaker ingezet om specifieke doelgroepen te bereiken. Attractiespecialist wiegand.maelzer zet de trends op een rijtje.

Doelgroepen
Een van de strategieën om je in een verzadigde markt te onderscheiden is kiezen voor een focus op een specifieke doelgroep. De beste manier om zo’n doelgroep te overtuigen is met een spectaculair aanbod; en glijbanen blijven de topattractie in een zwembad. Maar een vrolijke glijbaan, die door de kleintjes wordt gewaardeerd, krijgt bij de tieners al snel het predicaat ‘saai’; en andersom mijden families met kleine kinderen de snelle en wilde spektakelbanen. 

Bron en hele artikel: Pretwerk