Aan het eind van dit jaar (2023) moeten de 30 nieuwe vakantieparken, die zijn overgenomen van Roompot/Landal, volledig zijn geïntegreerd in de Dormio systemen. ‘Een huzarenstuk om alles te integreren’ noemt CEO Don van Schaik de hele operatie. De splitsing in twee merken (Dormio en Summio) was al onderdeel van de pitch richting de Autoriteit Consument en Markt (ACM) om de parken over te nemen.
Lessen:
- Je hoeft niet (meer) de grootste keten te zijn om een goede bezetting te realiseren
- Lessen uit de hotelsector zorgen voor betere bezetting, klantervaring en rendement.
- De profilering van het individuele resort is belangrijker dan een ketenprofiel
De groeispurt van Dormio…
…is een direct gevolg van de overname van Landal GreenParks door Roompot. De ACM had in eerste instantie bezwaren tegen de overname, omdat de marktmacht, met name op het gebied van marketing en exploitatie (uitbesteden) van vakantieparken in Nederland uit balans zou raken. Een voorwaarde van de overname was dat er een alternatief voor VVE’s en projectontwikkelaars zou worden gefaciliteerd. Dormio werd verkozen tot de partij die het beste alternatief aan de ACM wist te presenteren en nam daarmee o.a. 30 parken over.
Bron en hele artikel: Pretwerk