Het is niet altijd makkelijk om supporter van Feyenoord te zijn. Een fanatieke aanhanger moet daar soms even van bijkomen. En dat kan nu, dankzij de shirtsponsor. Droomparken opent vanmiddag aan het Veluwemeer een heus Feyenoordvakantiehuis.
Op het oog is het een bungalow zoals alle andere op vakantiepark Bad Hoophuizen in het Gelderse Hulshorst. Modern pandje, lekker tuintje, uitzicht op het meer en een strand op loopafstand. De inrichting is even luxe als bij de buren, het grote verschil zit hem in de styling.
Wie niets moeten hebben van de club uit Rotterdam-Zuid, kan hier maar beter geen vakantie boeken. De muren zijn behangen met foto's en shirts van Feyenoord, op de bank liggen kussentjes met het clublogo, in de vitrinekasten staan replica's van de gewonnen Johan Cruijff Schaal, UEFA Cup en Europacup. Hoogtepunt is de slaapkamer waar het Feyenoorddekbedovertrek nog het minst opvalt. Hier ligt gras op de vloer en prijken op het plafond stadionlampen. Alsof je in de Kuip ligt te slapen.
Sinds dit voetbalseizoen wil Droomparken, dat verouderde campings opkoopt en er moderne vakantieparken van maakt, via de shirts van Feyenoord de naamsbekendheid vergroten. Tegelijk is de Veluwse keten onder de indruk geraakt van het legioen, dat in goede en slechte tijden altijd paraat staat. ,,Er zijn mensen die al dertig of veertig jaar vrijwilliger zijn voor de club", zegt marketingdirecteur Marco Budding. ,,Wij hebben de supporters in ons hart gesloten en willen graag wat terugdoen voor de trouwe fan.''
Wie niets moeten hebben van de club uit Rotterdam-Zuid, kan hier maar beter geen vakantie boeken. De muren zijn behangen met foto's en shirts van Feyenoord, op de bank liggen kussentjes met het clublogo, in de vitrinekasten staan replica's van de gewonnen Johan Cruijff Schaal, UEFA Cup en Europacup. Hoogtepunt is de slaapkamer waar het Feyenoorddekbedovertrek nog het minst opvalt. Hier ligt gras op de vloer en prijken op het plafond stadionlampen. Alsof je in de Kuip ligt te slapen.
Sinds dit voetbalseizoen wil Droomparken, dat verouderde campings opkoopt en er moderne vakantieparken van maakt, via de shirts van Feyenoord de naamsbekendheid vergroten. Tegelijk is de Veluwse keten onder de indruk geraakt van het legioen, dat in goede en slechte tijden altijd paraat staat. ,,Er zijn mensen die al dertig of veertig jaar vrijwilliger zijn voor de club", zegt marketingdirecteur Marco Budding. ,,Wij hebben de supporters in ons hart gesloten en willen graag wat terugdoen voor de trouwe fan.''
Bron en hele artikel: AD