De coronacrisis heeft gezorgd voor een stressvol jaar voor de Europese kampeersector, waarbij de zwaarste klappen vielen in Zuid-Europa. We blikken met Ramon van Reine, directeur van campingspecialist ACSI, terug op een ‘bijzonder’ kampeerseizoen. Ook zijn organisatie kwam niet ongeschonden door de crisis.
...
Gaat de coronacrisis nog gevolgen krijgen voor het karakter van kamperen in de komende jaren?
Van Reine: “Het is onze overtuiging dat de kampeersector uiteindelijk sterker uit deze crisis komt. Je ziet bij de consument een grotere behoefte aan ruimte, schone lucht en natuur. Dat zijn eigenschappen die op een camping ruimschoots voorhanden zijn. In Europa zit de verkoop van kampeermiddelen dit jaar flink in de lift. Mensen beseffen dat ze met een eigen kampeermiddel hun vakantie veel veiliger kunnen organiseren. Wat je dit jaar ook zag was dat er nieuwe doelgroepen voor het eerst zijn gaan kamperen. Dat zijn o.a. veel dertigers die voorheen vaker kozen voor een hotelvakantie. Een product als glamping is volgens mij ook zeer geschikt om deze jongere doelgroep weer naar de camping te krijgen.”
Bron en hele artikel: pretwerk